Search this site
Skip to main content
Skip to navigation
To jest nowy, oryginalny adres witryny!
Szybkie przewodniki
Enauczanie.hojnacki.net
START
Jak korzystać z enauczanie.hojnacki.net
Edukacyjne cytaty i paradoksy
Przewodniki Hojnackiego
AI - Sztuczna Inteligencja
Mobilna edukacja
Dlaczego koniecznie mobilna?
Dzieci i technologie: czy i jak?
Jak(ie) wybrać urządzenie i akcesoria?
Czytniki e-booków
Czytniki programowe
Czytniki sprzętowe
Formaty e-booków
Edycja i konwersja
Smartfony i tablety
Zestawienie cech urządzeń
Zestawienie cech ekranów
Tablety zamiast PC: czy tak? Jak?
Smarton zamiast PC: sensacyjne rozwiązanie
Chromebooki: superlaptop dla ucznia
Dlaczego Chromebooki?
Superbezpieczny laptop dla ucznia
Oprogramowanie dla Chromebooków
Jakiego Chromebooka wybrać?
Akcesoria dodatkowe
Minimum: etui, ochrona ekranu, podstawki
Zasilanie i ładowanie
Urządzenia zewnętrzne
Akcesoria do fotografii i filmu
Co może twoja przeglądarka?
Rady użytkowe i techniczne
Przesyłanie danych
Przesyłanie obrazu
Bezprzewodowe przesyłanie obrazu na duży ekran
Chromecast
Miracast i EzCast
Android TV box: MiBox 4s
Rozwiązania programowe
Przewodowe przesyłanie obrazu na duży ekran
Przesyłanie obrazu na duży ekran wizualizerem
Dostęp do internetu: rozwiązania problemów
Android w Windows
USB i smartfon
Polecane narzędzia i zastosowania
Tablet i smartfon: specyfika nowego medium
Proces wdrażania (model SAMR)
Mobilne laboratorium: pomiary i eksperymenty
Pomiary: dźwięk
Pomiary: światło
Pomiary: ruch/przyspieszenia
Pomiary: wymiary, kąty
Pomiary: zdrowie
Pomiary: GEO
Pomiary: inne niebawem
Aparatura optyczna
Inne rozszerzenia sprzętowe
Zastosowania - Aktywność fizyczna
Zastosowania - Muzyka
Zastosowania - Przyrodnicze
Zastosowania - Języki obce
Zastosowania - Specjalne potrzeby
Zastosowania - Matematyka
Polecane źródła
G-learning (usługi Google)
Wykaz usług Google
Dysk Google
Funkcje dyskowe Google Drive
Prezentacje Google online
Dokumenty Google online
Formularze Google online
Wyszukiwanie danych w Google Drive
Nowe Witryny Google
Wideoinstruktaż Witryn Google
Tabela na trzy sposoby
Udostępnianie plików czytelnikom
Osadzanie grafik i galerii w stronie
Osadzanie wideo i dźwięku w stronie
Uwaga: wszyscy robią ten błąd
Rady i sposoby drobne
Tworzenie odnośników, linków
Google Classroom
YouTube
YouTube: prawo
YouTube - technikalia
Mobilny YouTube
Blogger.com
Własna wyszukiwarka
Zdjęcia Google Photos
Technologie chmurowe w edukacji
Galerie i slajdowska online
Przetwarzanie danych online
Gromadzenie linków
Gromadzenie danych i udostępnianie
Oprogramowanie edukacyjne - Android
Kody QR
Ciekawostki mobilne
Przykłady dobrych praktyk
Pierwszy etap edukacyjny
Nastolatki
Człowiek witruwiański
Przykłady złych praktyk
"Nie i już"
"Prawdy powszechne"
Nowe media w edukacji
Audio, wideo, film
Studio audio-wideo
Dźwięk: jak i czym?
Jaki mikrofon do czego?
Wideodydaktyka: co i po co?
Filmujemy profesjonalnie
Materiały wideo własnej produkcji
Mobilny film profesjonalny
Parametry techniczne filmu wideo
Oprogramowanie do edycji i konwersji
W smartfonie/tablecie: mobilne akcesoria i aplikacje
Film poklatkowy
Przykłady i dobre praktyki
LipDub edukacyjny
Odwrócone nauczanie
Wideolekcja online
Zabawa filmowa lepsza od "pamięciówki"
Polecane źródła - wideo
Audio w edukacji - audiodydaktyka
Audiodydaktyka? Co to i po co to?
Nagrywanie dźwięku
Techniczne rady i sposoby
Audiobooki: skąd brać?
Muzyczny remiks w edukacji
Komunikacja tekstowa: jak pisać w internecie?
Blogi w edukacji
Zastosowania blogowych serwisów
Jak powstawał blog ośmiolatki
Przykładowe blogi
Polecane źródła (blogi)
3D - trzeci wymiar (w) edukacji
3D: Czym fotografować i filmować?
3D: Apki dla Androida
3D: YouTube
3D: Różne technologie
3D: Oprogramowanie
3D: Ważne pojęcia
3D: Polecane źródła zewnętrzne
Edukacja medialna
Serwisy społecznościowe w edukacji
Facebook w Edukacji
Ważne adresy FB
Dlaczego Facebook?
Inne ważne serwisy społecznościowe
Komunikatory
Co musisz wiedzieć?
Polecane źródła (nowe media)
AR: Rozszerzona Rzeczywistość
Nowoczesne metody i techniki
Uwarunkowania technologiczno-społeczne
Specyfika pokolenia cyfrowców
Integracja TI w szkole - kryteria UNESCO
Gamifikacja
Co to jest gamifikacja?
Class Dojo
Fiszki: zapamiętaj łatwiej
Anki - więcej o...
Quizlet - więcej o...
Memrise - więcej o...
Kahoot!
Quizizz
Socrative
Nearpod
Plickers
Learning Apps
Nauka języka
EduCandy
Zalecane źródła zewnętrzne
Metoda WebQuest
Co to jest? Dla kogo? Po co?
WebQuest dobry i zły
Praktyczny opis metody WebQuest
0. Strona tytułowa
1. Wprowadzenie
2. Zadanie
3. Proces
4. Źródła
5. Ewaluacja
6. Podsumowanie
7. O projekcie
Przykłady WebQuestów
WebQuesty konkursowe z Orzesza
WebQuesty Hojnackiego
Polecane źródła zewnętrzne (WQ)
Metoda projektu (i przykłady)
Dlaczego projekty?
Kiedy porażka, kiedy sukces?
Zalecany schemat metody projektu
Role w zespole projektowym
Przykłady produktów projektów
Zalecana literatura zewnętrzna
Ocenianie Kształtujące
Dlaczego warto, dlaczego trzeba?
OK po kolei
Ocena a stopień
Cele dla uczniów
Techniki aktywizowania uczniów
Samoocena, ocena wzajemna, refleksja
Jeszcze o motywowaniu
Ważne nisze
Materiały, polecane źródła
Neurodydaktyka
E-portfolio edukacyjne
E-portfolio jako metoda - wprowadzenie
Etapy e-portfolio
Przykłady realizacji ePortfolio
Narzędzia do tworzenia e-portfolio
Podręcznik wdrażania e-portfolio
Założenia wstępne
[0] Podstawy e-portfolio
Sesja 0.1: Wprowadzenie
Sesja 0.2: Praca z uczniami
Sesja 0.3: TI w budowaniu tożsamości
Sesja 0.4: Planowanie i wdrażanie ePortfolio
Sesja 0.5: Walidacja
[1] Wybór i łączenie artefaktów
Sesja 1.1: Cele tworzenia ePortfolio
Sesja 1.2: Wybór artefaktów a prywatność
Sesja 1.3: Techniczne wymagania i możliwości
Sesja 1.4: Struktura ePortfolio
Sesja 1.5: Różnorodność celów a wybór artefaktów
[2] Refleksja nad uczeniem się
Sesja 2.1: Zrozumienie refleksji
Sesja 2.2: Stymulowanie refleksji
Sesja 2.3: Narzędzia do zapisywania refleksji
Sesja 2.4: Warsztaty na temat refleksji
[3] Prezentacja dowodów
Sesja 3.1. Cele i istota prezentacyjnego e-portfolio
Sesja 3.2. Opracowywanie prezentacyjnego e-portfolio
Sesja 3.3. Organizacja rozmowy kwalifikacyjnej lub sytuacji prezentacyjnej
Sesja 3.4. Przedstawienie prezentacyjnego e-portfolio
Sesja 3.5. Przegląd, Refleksje i Plan Zadań
[4] Ocena procesu i efektów
Sesja 4.1: Ocenianie jako ukryty program
Sesja 4.2: Cele uczenia i operacjonalizacja
Sesja 4.3: Informacja zwrotna i komunikacja
Sesja 4.4: Ocena portfolio ucznia
[5] Słownik e-portfolio
Adekwatne dowody
Analiza (element refleksji)
Artefakty cyfrowe
Blog
Cyfrowa narracja (digital storytelling)
Cykl uczenia się
Dowody: jak szukać?
Dyskusje online
Dziennik refleksji
Dziennik uczenia się
E-portfolio prezentacyjne
E-portfolio: elementy wspólne
E-portfolio (ePortfolio)
Kryteria oceny
Odbiorcy
Określanie celów krótkoterminowych
Opis (lekcji)
Podcast
Prezentacja końcowa modułu
Pytania bazujące na kompetencjach
Refleksja
Refleksja: kwestionariusz
Refleksja: narzędzia wspierające
Refleksja: strategie wspierania
Rozmowa kwalifikacyjna lub inna sytuacja prezentacyjna
Środowisko pracy
Wytyczne dla uczniów
Polecane źródła
Muzyka, ruch, taniec i muzyka rozwijają umysł
Muzyka rozwija umysł
Taniec rozwija umysł
Żonglowanie rozwija umysł
Ruch - inne ciekawe możliwości
Flipped Classroom: odwrócona szkoła
Mapy myśli w edukacji
O mapach myśli
Narzędzia mobilne do map myśli
Narzędzia online do map myśli
Narzędzia offline do map myśli
BYOD (Przynieś swoje urządzenie)
O kursach online
O kreatywności
Programowanie-kodowanie
Scratch
Python
Arduino
Micro:Bit
Wyposażenie multimedialne szkoły
Tablica(inter)aktywna
Projektor: jak dobrać?
Stary PC jak nowy
Wizualny system INFO dla szkoły
Zdrowie, bezpieczeństwo, prawo
Zdrowie a mobilne urządzenia
Bezpieczeństwo w internecie
Uczniowie: bezpiecznie w internecie
Zabezpieczenia techniczne
Agresja w internecie
Nie pozwól sobie ukraść hasła
Prawo w internecie
Grafika i dźwięk do legalnego wykorzystania. Skąd?
Jakość informacji. Selekcja źródeł
Najmłodsi i technologie
Kiedy jest za wcześnie? Komu wierzyć?
Mity najpowszechniejsze
Przedszkole
Nauczanie zintegrowane
1. Jigsawplanet - puzzle
2. Ośmiolatki uczą kodowania
3. Lista zakupowa (apka)
4. Dla rodziców: TV zachęci do ruchu
5. QR-kody dla dzieciaków
6. Kolaże: PicCollage i PhotoGrid
7. Malowanie - rysowanie
8. "Dorosłe" programy i dzieciaki
Tabliczka jest OK, czyli tablet dla najmłodszych
Programowanie-kodowanie z najmłodszymi
Scratch Junior
Polecane apki i programy
Poradnik dla nauczycieli
Polecane źródła zewnętrzne (najmłodsi)
Najmłodsi bez technologii ;-)
Dla rodziców
Proste narzędzia online
Polecane źródła i zasoby
Kontakt, o nas
Enauczanie.hojnacki.net
UWARUNKOWANIA TECHNOLOGICZNO-SPOłECZNE
NOWE POKOLENIE, NOWE MOŻLIWOŚCI, NOWE POTRZEBY
SPECYFIKA POKOLENIA CYFROWCÓW
INTEGRACJA TI W SZKOLE - KRYTERIA UNESCO
Google Sites
Report abuse
Google Sites
Report abuse